• Impactvolle promotie Libelle en The Crown

    Netflix

Doelstelling

Libelle heeft in samenwerking met Netflix een campagne opgezet om de kijkintentie en naamsbekendheid van de nieuwe Netflix serie The Crown te verhogen

Uitwerking

De match tussen de doelgroep van de serie The Crown en Libelle is groot. Dus de kracht van Libelle werd gebruikt om de deze te laden. De campagne hield een dubbele cover om libelle in, in de abonnee oplage. In de losse verkoop zat de dubbele cover binnenin. Een impactvolle manier van adverteren. Daarnaast werden  branded content pagina’s in het magazine ingezet om de lezeres te inspireren de serie te bekijken.

Resultaat

Dankzij deze campagne is de geholpen spontane naamsbekendheid van The Crown én Netflix binnen de exposed groep significant gestegen en hoger dan bij de non-exposed groep. De exposed groep is significant positiever en vind de serie de moeite waard te bekijken. De dubbele cover heeft veel impact gerealiseerd: 87% heeft de outsert gezien.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma | SBS jouw campagne naar een hoger plan tilt.”