3 juli 2017

87% procent van de Nederlandse vrouwen gebruikt haar telefoon niet of minder tijdens haar vakantie

De maand juli is aangebroken, en dat betekent dat Fashionchick volledig in het teken staat  van vakantie en reizen. Dat is dan ook de reden waarom Fashionchick in haar Grote Vakantie Onderzoek ruim 500 lezeressen de hemd van het lijf vroeg over vakantie en álles wat daarbij hoort. Over het soort vakantie was het merendeel van de deelneemsters eensgezind: mooi weer geldt als belangrijkste factor bij het boeken van een vakantie. Daarnaast kwam er nog een ander opvallend gegeven naar voren: 87% procent van de respondenten gaf aan hun telefoon niet of weinig te gebruiken, tijdens haar vakantie.

Veel Nederlanders op vakantie de grootste ergernis

Als het aan de Nederlandse vrouwen ligt zit een gezellig onderonsje met landgenoten er niet in:  veel  Nederlanders tegenkomen op vakantie kwam als nummer één ergernis (46%) uit de bus. Vakantie moet een plek zijn om uit te rusten, zo blijkt ook wel uit ergernis nummer 2 (vertraging, 22%) en 3 (vervelende kinderen in het vliegtuig ,18%). Daarnaast is ook het buitenlandse betalingssysteem niet erg geliefd: rondwandelen met veel contant geld op zak wordt door een aantal l deelneemsters  (14%) als onprettig ervaren.

Uitgaven op vakantie

Maar waar dat geld dan aan wordt uitgegeven? Gek genoeg niet aan shoppen (12%) maar aan eten. Met zo’n 40% gaat bijna de helft van alle uitgaven tijdens een vakantie op aan restaurant bezoek. 71% gaf aan dit zelfs dagelijks te doen. Op de tweede plaats staan uitjes, met 28%. De telefoon blijft tijdens die uitjes overigens gewoon in het hotel: 87,5 procent van de deelnemers gaf aan hun telefoon niet of weinig te gebruiken tijdens de vakantie. Alleen voor Social Media dan; er wordt door de Nederlandse vrouw ongeveer 3 tot 5 keer iets van het vakantie plezier op Social Media  gedeeld.

Inpakstress

Met de inpakstress valt het allemaal wel mee: bijna de helft (48%) begint een paar dagen van te voren met het inpakken van hun koffer en heeft het klusje binnen een uurtje geklaard. Wat er allemaal mee gaat in de koffer? Met stipt op één staan bikini’s (37%), nauw gevolgd door ondergoed (32%) en zomerjurkjes (29%). Laatstgenoemde behoort zelfs tot het favoriete kledingstuk tijdens de vakantie. Het merendeel van de respondenten hecht waarde aan wat ze dragen tijdens de vakantie en zien hun vakantie garderobe als minstens net zo belangrijk als hun dagelijkse garderobe.

Partner favoriete reisgezelschap

Als het aankomt op reisgezelschap dan is de wederhelft favoriet: 45% gaat het liefst met haar partner op vakantie. Gevolgd door vriendinnen (30%) en familie (25%). Een zonnige bestemming word gezien als favoriet: maar liefst 70% van de respondenten gaf aan dat mooi weer de allerbelangrijkste factor was bij het boeken van een vakantie. Strandvakanties zijn met 41%  dan ook de favoriete vakantiesoort, gevolgd door stedentrips (28%). Opvallend is dat er zich onder de deelnemers weinig kampeerliefhebbers bevinden: het merendeel (67%) verblijft meestal in een hotel, terwijl maar 11% liever voor een tentje kiest.

Over Fashionchick

Fashionchick.nl is het online fashion portaal van Nederland met producten uit meer dan 250 verschillende webshops in de Fashion Finder, die je gemakkelijk kunt bewaren in jouw virtuele kledingkast. Met meer dan 2.500.000 bezoekers per maand behoort Fashionchick tot één van de grootste modesites voor vrouwen in Nederland. Een internationaal team van 50 mensen werkt dagelijks vanuit Nederland aan het bijhouden en ontwikkelen van het concept. Fashionchick.nl is onderdeel van Sanoma’s bredere e-commerce en performance based strategie. Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland.